I forgårs, inden snotten og feberen virkelig fik fat i mig (hold op jeg er mast lige nu) fik jeg opdateret bloggens look en smule. Udover en ny header, med et billede jeg tog i Smoky Mountains sidste måned, er der også kommet ny font og sidebaren har også fået et nyt udseende. Jeg har bl.a. fjernet listen med “Nyeste indlæg” i sidebaren. Så jeg håber I vil bruge “Nyeste indlæg” funktionen i menubaren. Når I klikker på den, vil I få en oversigt, som den I ser herunder. Denne oversigtsfunktion, har jeg arbejdet med i noget tid – det er dog ikke alle der har “opdaget” den. Men jeg synes egentlig, at den giver et fint visuelt overblik over bloggens indhold. Samtidig med det, giver den jer læsere muligheden for at navigere uden om indlæg, der ikke interesserer jer – jaja don’t judge a book by it’s cover, men helt ærligt gør vi ikke alle det? Jeg vil jo allerhelst gerne “nå” jer alle, men min boligblog er uden tvivl en 100 % afspejlning af min personlige indretningstil – så det ville sgu’ ærlig talt være temmelig håbløst og ambitiøst at tro, at den kan fange jer alle. Med det sagt, så håber jeg, at dem af jer, som følger mig også ser en hvis kvalitet i det; at jeg ikke uselektivt & uhæmmet spytter indlæg ud, med ALT nyt fra bolig & interiør markedet – den slags har vi boligmagasinerne til. Ikke at de “spytter uhæmmet” forstå mig ret, men deres målgruppe er jo ofte den brede befolkning. I min optik skal blogs være personlige, et sted hvor “forfatterens” personlige holdninger og æstetik kommer frem – det er der gør det sjovt, spændende og inspirerende at følge med – eller det synes jeg i hvert fald.
Jeg håber dog og det kan jeg også se, at der er indlæg og elementer i min indretningstil, som alle kan være med på og lade sig inspirere af.
Mit lille sofa logo, som jeg selv har tegnet efter min yndlingssofa herhjemme har også fået lidt mere opmærksomhed på bloggen ;P
En anden ny feature er det grå “ikon” i venstre side af indlæg der indeholder annoncer/affiliate links, eller som er sponsoreret. Dette håber jeg er med til, at gøre det tydeligt for jer, at det drejer sig om reklame. Dette følger af markedsføringslovens § 4, der forbyder ”skjult reklame”. Jeg har altid skrevet i bunden af mine indlæg eller i selve teksten, hvilken slags reklame det drejer sig om. Men det er slet ikke nok, så i min bestræbelse på at gøre det mere tydeligt for jer, følger jeg ombudsmandens råd om at markere, at det drejer sig om reklame INDEN I læser indlægget, samt at markere det med minimum samme skriftstørrelse som den, der er anvendt i blogindlæggets overskrift.
I relation til reklamer, er det SUPER VIGTIGT for mig at pointere, at Alle udtalelser er mine egne formuleringer/meninger og at de produkter, som anbefales er ting jeg virkelig kan lide, kan stå ved eller som jeg selv bruger/har. Troværdighed frem for alt! Derfor er dette nu også er markeret i min sidebar 😉
I sidebaren har jeg også tilføjet en stribe med de aktuelle “mest læste” indlæg – den vil jeg forsøge at opdatere så ofte jeg kan. Jeg har tidligere haft noget lignende, så det forsøger jeg igen . Jeg håber I kan lide det nye look – jeg er i hvert fald godt tilfreds 🙂
No Comments