Billedet er fra vores rooftop i NYC og har således intet at gøre med Cykeldramaet – ud over at Donut’en er rund 😉
I foråret fik jeg stjålet min knap så gamle cykel. Mine papirer på den var væk og Saxil Cykler i Blågårdsgade, hvor jeg havde købt den, var lukket og slukket. Bye Bye forsikringspenge! Men okay det var min egen fejl, at papirene var væk – men altså alligevel tyvens skyld, at jeg havde brug for dem !
Hele sommeren har jeg undværet en cykel. Jeg har tvunget mig selv til at tænke, at sommersolen og gåturerne kl. 6:20 (sygeplejersker sover ikke længe) bare var HELT fantastisk.
Men i mandags tænkte jeg; at NU skulle det være – Mamma needs some wheels, fordi Cykelbanditten på Nørrebrogade havde 40% på alle cykler.
Man bliver næppe sygeplejerske pga. lønnen, så jeg vendte hver en krone på min konto og lidt mere end det, fordi næsten en 1 måneds roadtrip i USA, er ikke speciel billig.
I forretningen spurgte jeg en af de ansatte, om hvor længe tilbudet ville stå på, fordi jeg egentligt gerne ville have kærestemanden med på rådgivning. Det kunne den ansatte ikke rigtig svare på det. Han svarede bare vagt: “så længe det er muligt”. Set i bakspejlet var det vel en slags hint af en art, fordi knapt et døgn senere var Cykelbanditten begæret konkurs!
Desværre returnerede jeg senere den samme eftermiddag med kærestemanden. Jeg udvalgte en cykel og prøvecyklede den ned af Nørrebrogade. Jeg var tilfreds og følte mig nærmest tilbage på mine elskede stjålne cykel – det var kærlighed!
I den lange kø til kassen, overhørte jeg, at ingen kunne få deres cykel med det samme. Det forlød sig, at det kun var prøvemodeller de havde butikken.
Samtlige nye cykelejere i butikken og undertegnede fik dog af vide, at cyklerne ville være klar til afhentning tidligst på fredag og senest på næste tirsdag. Cykelbanditten ville i hvertfald gøre os den tjeneste og sende os en sms, når cyklen var klar til afhentning.
Jeg fik udleveret en kvittering på mit betalte beløb: 3248 kr. På kvitteringen var der bl.a. også anført mit navn og mit telefonnummer – så var jeg nemlig sikker på, at de havde mig oprettet i deres system, så de kunne kontakte mig når cyklen var klar, forklarede den ansatte mig. Men desværre sker det jo nok ikke. Jeg er som køber virkelig dårligt stillet i denne situation. Hvis dog bare jeg havde betalt med Mastercard – så havde jeg haft en stor chance for at få pengene igen.
Lige nu modtager drengene en vaskeægte shitstorm. Jeg kan godt forstå, at folk er vrede. Det virker nemlig temmelig kalkuleret, at de laver sådan nogle knald tilbud op til en konkurs. I øvrigt valgte de, at holde deres webshop åben et godt stykke tid efter de var gået konkurs. På Fb har de sendt mig denne privatbesked, efter jeg rettede henvendelse til dem. De har også postet den på deres FB, men slettet den på deres hjemmeside:
Cykelbanditten er desværre lukket.
Der arbejdes lige nu på en løsning så alle kunder der har bestilt og betalt for varer hos Cykelbanditten kan få udleveret deres varer.
Løsningen bør være på plads d. 24/9-2015 hvorefter alle kunder vil blive kontaktet enkeltvis
Det samme gælder for alle kunder der har indleveret cykler til reparation/service.
Jeg har sendt en indsigelse til min bank Nordea og skriftlig kontaktet Cykelbandittens kurator. Det hele føles lidt som om, at jeg har fået stjålet min cykel igen igen igen. Jeg føler, at jeg er blevet røvrendt af ikke bare én tyv, men flere! Det er nemlig virkelig svært ikke at lade være med at tænke, at alle de ansatte i forretningen, må have været bevidste om hvad der foregik – en konkurs risiko kommer ikke bare ud af det blå!
Lige nu håber jeg på, at de holder deres ord overfor alle os der har penge i klemme. Ellers kan jeg se frem til at spare op til en cykel endnu en gang 🙁
4 Comments
Louise
25. september 2015 at 8:29Av, det er en dum situation. Jeg håber virkelig du får den cykel. Ellers er der ingen retfærdighed til.
Julie
25. september 2015 at 8:39Hej Frk. overspringshandling. Det samme er sket for mig – både med stjålet cykel og nyt køb hos Cykelbanditten Nørrebro i søndags. Jeg føler mig snydt! Kan du hjælpe med kontakt på kurator? Jeg kan ikke finde den.
Mange hilsner
Julie
Pernille S
25. september 2015 at 9:27Øv øv øv, hvor er det bare en virkelig nederen historie!! Og jeg synes virkelig det er dårlig stil, det Cykelbanditten har haft gang i – for selvfølgelig har de lugtet lunten, da de satte gang i udsalget.
Fremgår der noget i din kvittering om, at du har købt cykel nr. xxx, eller af modellen xxx, med xxx farve sadel mv.?
Mathilde
25. september 2015 at 9:57Åh, øv! Det er altid nemt at være sige, hvad man skulle have gort og ikke have gort i sådan en situation. Men når de er gået konkurs, så er der sikkert ikke så meget at gøre. Krydser fingre for, at der kommer en fair løsning for dig og de andre…